Ev / İncelemeler / Bad Dream: Coma İnceleme Dosyası
Bad Dream Coma İnceleme

Bad Dream: Coma İnceleme Dosyası

Bad Dream: Coma

Point & Click, indie, korku, gerilim ve bulmaca ögelerini eksiksiz bir şekilde harmanlayan Bad Dream: Coma, bizi büyüledi. Atmosferi, başarılı müzik ve ses efektleri, absürt gerilim ögeleri ve oynarken geçirdiğimiz harika zaman asla aklımızdan çıkmayacak. Oyuna puanımız 10 üzerinden 9, mutlaka denemeniz ve birden fazla kere bitirmeniz gereken bir oyun.

9.0

Bad Dream: Coma inceleme dosyası ile karşınızdayız. Bad Dream: Coma, son yıllarda oynadığımız en başarılı indie oyunlardan biri. Gelin birlikte inceleyelim.

Bad Dream: Coma, Desert Fox tarafından geliştirilen, Ultimate Games tarafından yayınlanan, point & click tarzını benimsemiş bir indie korku/gerilim oyunu. Ancak bu oyunda öyle ucuz “jumpscare“ler beklemeyin. Bad Dream, 8 bölümden oluşan bir bulmaca oyunu. Başlarda ne olduğunu anlarken biraz zorlansanız da ilerledikçe oyunun hikayesine bağlanıyor, verdiğiniz kararlarla oyunun bir parçası olmaya başlıyorsunuz. İlk bölümde öldürdüğünüz bir örümcek bile hikayenin ilerleyişini değiştirebiliyor. Sabah olmasını istiyorsanız ışık yakmak veya bir odunu ateşe vermek gerektiğini, birileri uyumak istiyorsa onları zehirlemeniz gerektiğini oyunda biraz vakit geçirdikçe anlıyorsunuz.

Huzurlu bir şekilde yatağımıza yatarak başladığımız oyunda, uyanamadığımız bir kabusa dalıyoruz. Bunu yaşayan tek kişi de biz değiliz, dünya bir “rüya koması”na girmiş durumda. Bu rüyada ölemiyoruz ancak verdiğimiz kararlara göre büyük acı çekebiliyoruz. Oyun absürt ögeleriyle her bölümde şaşırtmayı başarıyor. Kopan parmaklarınızı yapıştırıcıyla yerine takmak, vücudu olmayan konuşan kafalar, dev böcekler ve bazen sadece normal insanlar… Oyunun mizah ve gerilim anlayışı büyük farklılık yaratıyor diyebiliriz.

Sadece bir kağıt üzerine kurşun kalemle çizilmiş gibi gözüken renksiz evren bir süre sonra sizi tamamen içine alıyor. Yapımcılar atmosfer yaratmakta çok başarılı bir iş çıkarmışlar. kullanılan müzikler ve ses efektleri oyunun gergin atmosferini daha da güçlendiriyor. Başlarda üzerinize aniden fırlayacak bir şey olup olmadığını anlayana kadar geçirdiğiniz ufak bir korkaklığın ardından oyuna alıştıktan sonra bulmacaları tıkır tıkır çözmeye ve sorunlara kendi yönteminizle çözüm bulmaya başlıyorsunuz. Spoiler vermeden şunu söyleyebiliriz, bazı bulmacaların birden çok çözümü var, acele edip insanlara veya hayvanlara zarar veren bir seçeneği tercih ederseniz oyunun kötü sonuna doğru hızlı bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Oyunun bir diğer farklı özelliği de 3 farklı sonun oynanışı nasıl etkilediği. Kötü, orta ve iyi sonlar sadece oyunun sonunu değil bulmacaların çözülüşünü bile etkiliyor. Eğer kötü yola girdiyseniz çevrenizdeki canlılara daha çok zarar verebiliyor, bulmacaları şiddet ve vahşet dolu yöntemlerle çözebiliyorsunuz. İyi veya orta sona doğru ilerliyorsanız bulmacaların işleyişi değişiyor. İlk oynadığımızda ulaştığımız kötü sonun ardından bu sefer iyi sonu hedefleyerek başladığımız 2. oynayışımızda, hikayenin nasıl değiştiğini görmek bizi şaşırttı. Basit bir korku oyunu olarak başladığımız Bad Dream: Coma, ön yargılarımızı yıktı, detayları ve hikayesinin derinliğiyle bizleri büyüledi.

Oyunda bulmacaları çözebilmek için çevrenizdeki tüm ögelere dikkat etmeniz gerekiyor.

Bad Dream: Coma’nın iki kötü yanı var. Bulmacalar konusunda çok az ipucu verilmesi ve hangi kararın hangi oyun sonuna yol açtığını kararı verene kadar anlamamamız. Bulmaca çözerken benim gibi beyniniz çalışmayı bırakıyorsa, oyunu oynarken yanınıza 2-3 arkadaşınızı alıp beyin fırtınası yaparak oyunu oynayabilirsiniz, bu şekilde oyundan aldığınız zevk gerçekten katlanıyor. Ama oyunun bulmacalar için çok az ipucu vermesi bazen gerçekten sıkıcı olabiliyor. Diğer eleştirimiz ise kararların iyilik/kötülüğünün oyuncuya bırakılmış olması. Bazen yanlışlıkla kötü bir karar verebiliyor, bunun kötü karar olduğunu ise çok geç fark ediyoruz. Arkadaşlarınız “neden öldürdün zavallımı” diye bağırıyorsa büyük ihtimalle kötü bir karar vermişsinizdir.

Bad Dream: Coma İnceleme Dosyası’nın sonuna geldik. Point & Click, indie, korku, gerilim ve bulmaca ögelerini eksiksiz bir şekilde harmanlayan Bad Dream: Coma, bizi büyüledi. Atmosferi, başarılı müzik ve ses efektleri, absürt gerilim ögeleri ve oynarken geçirdiğimiz harika zaman asla aklımızdan çıkmayacak. Oyuna puanımız 10 üzerinden 9, mutlaka denemeniz ve birden fazla kere bitirmeniz gereken bir oyun.

Ultimate Games’e, bizlere Bad Dream: Coma’yı inceleme şansı verdiği için teşekkürler.

Hakkında Atabek Batuhan BİLGİÇ

Oyunlar, diziler, filmler ve müzikle hayatını renklendiren indie sever bir insan. İstinye Üniversitesi Elektrik Elektronik 2. Sınıf öğrencisi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir