Ev / Oyun Haberleri / Jason Schreier Cyberpunk 2077 Yapım Sürecine Dair Raporunu Yayımladı
jason schreier cyberpunk 2077

Jason Schreier Cyberpunk 2077 Yapım Sürecine Dair Raporunu Yayımladı

Bloomberg News’de oyun raporları yapmasıyla bilinen Jason Schreier Cyberpunk 2077 raporunu yayınladı. Detaylar haberimizde.

Jason Schreier Cyberpunk 2077 ekibindeki geliştiriciler ile röportajlar yaparak büyük bir inceleme dosyası oluşturdu. Aynı zamanda resmi Twitter hesabında durumu analiz eden paylaşımlar yapan gazeteci, oyunun geliştirme sürecine dair birçok gerçeği ortaya çıkardı.

Firmanın başındaki isim Marcin Iwinski ise birkaç gün önce Cyberpunk 2077 hakkında bir özür videosu yayınladı ve sorumluluk almıştı. Oyunun konsollardaki felaket performansına rağmen PC tarafından gurur duyduğunu söyleyen Iwinski’nin videosu da birçok forumda tartışma konusu oldu.

Cyberpunk 2077’nin Yapımı 2016’ya Kadar Tam Olarak Başlamamıştı

Sekiz yıl önce duyurulan Cyberpunk 2077’nin geliştirme süreci 2016’ya kadar tam olarak başlamamıştı. 2018’de gösterilen demo sunumu ise büyük oranda gerçeği temsil etmiyordu. Bütün ekip bunu bilse de yönetim kurulu CD Projekt Red’in “sihrine” inanmıştı.

Cyberpunk 2077 TPS Olacaktı

Cyberpunk 2077’nin temelinde bir TPS oyunu olması planlanıyordu. Duvarlarda koşma ve daha dinamik bir taşıt sistemi de geliştirme öncesi tasarılar arasındaydı. Fakat Jason Schreier Cyberpunk 2077 için hazırladığı raporda bu planların iptal edildiğini ifade etti.


Raporda yer alan detaylardan biri de CDPR’in uyguladığı uzun çalışma saatleri oldu. Bir geliştirici Jason Schreier’e verdiği röportajda aşağıdaki cümleleri kullandı.

“İstediğimizde ekstra çalışma saatlerine dahil olmayabiliyorduk. Fakat bu sefer bizim çalışmadığımız ek saatler diğer ekip üyelerinin daha fazla çalışması anlamına geliyordu.”

Haftada beş gün boyunca 13 saat çalışan bir diğer geliştirici de bu ifadeleri doğruladı. CD Projekt Red’in Cyberpunk 2077’de uzun çalışma saatleri olmadığını belirtmişti. Fakat verilen röportajlar bu ifadenin de bir geçerliliği olmadığını gösteriyor.

Rezalet Polis Sisteminin Son Dakikada Eklendiği Ortaya Çıktı

Cyberpunk 2077 dinamik bir aranma sistemine sahip değil. Oyunda suç işlediğiniz anda polisler bir anda yanınıza ışınlanıyor ve size ateş etmeye başlıyor. Art arda beliren polisler gerçekçiliğe dair ne varsa ortadan kaldırıyor ve atmosferi baltalıyor.

Ortaya çıkan gerçekler arasında polis ve aranma sisteminin son dakika eklendiği belirtildi. GTA ve RPG karışımı bir oyun yapmaya çalışırken bir sürü problem ile karşılaşan geliştirici ekip, aranma ve polis sistemini oyunun çıkışına çok az bir süre kalmışken tasarladı.

Düşük Maaşlar, Uzun Çalışma Saatleri

Jason Schreier Cyberpunk 2077 geliştirme sürecine ışık tuttuğu raporunda maaşların düşüklüğüne de yer verdi. Oyunda tester olarak görev alan bir çalışanın üç yıl içerisinde maaşının 400 dolardan sadece 700 dolara kadar çıktığından ve bu süre zarfında çalışma saatlerinin de gitgide uzadığından bahsetti.

“The Witcher 3’ü Yaptık, Bunu da Yaparız”

Jason Schreier firmada halihazırda çalışan ya da daha önce çalışmış 20 kişi ile yaptığı röportajdan sonra aşağıdaki sonuca varmış.

“Dizginlenememiş bir hırs, teknik problemler, gerçekçi olmayan tarihler ve hepsinin üstesinden gelen tek bir psikolojik dayanak: ‘Biz The Witcher 3’ü yaptık; bunu da yapacağız.'”

Günün sonunda ise elimizde tamamlanmamış, cilalanmamış, sıkıntılarla dolu ve eksik bir yapım var. Paylaşılan videoda Cyberpunk 2077’nin teknik bağlamdaki yol haritası çizildi. Buna rağmen oyunun ardında aylarını verse de karşılığını alamamış yüzlerce geliştirici ve hayal kırıklığına uğrayan milyonlarca oyuncu var.

Merak Etmeyin, Cyberpunk 2077’nin Geleceği Hala Parlak

Hakkında Kerem Doğan Karakoç

Sinema, edebiyat, müzik ve oyun ile küçükten beri haşır neşir; hem kadrolu hem hürmızrak bir yazardır. Tam zamanlı DM'lik, yarı zamanlı öğrencilik yapıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir