Popüler oyunun üçüncü bölümünü başlatacak güncelleme için VALORANT 3.0 yama notları oyuncularla paylaşıldı.
VALORANT, 3.0 yaması ile üçüncü bölümü başlatacak. Oyunun tarihindeki belki de en büyük güncelleme olan 3.0 yaması ile oyunun yeni dönemi başlıyor. Bu güncellemede ajan düzenlemelerinden ölüm geri bildirimlerine kadar birçok şey değişti. Performans güncellemeleri ve sosyal güncellemeler de yamada kendine yer buldu. Fakat en çok dikkat çeken değişiklikler ise ajanlar ve silah isabeti konusundaydı. Gelin önemli değişiklikleri sizlerle paylaşalım.
Ajan Değişiklikleri
Ajanların yetenekleri genel anlamıyla daha güçsüz hâle getirildi. Bundan kastımız direkt olarak hasar veya etki azaltmaları değil, yeteneklerin daha zor elde edilmesi. VALORANT geliştiricileri, yeteneklerin etkisini azaltıp silah oyununu öne çıkarmak istemiş.
KAY/O
VALORANT’ın yeni robot ajanı KAY/O, oyuna ekleniyor!
Astra
Riot Games, Astra’nın harita üzerinde kurduğu baskı karşısında bir bedel ödemediğini belirterek bu ajana karşı oynamayı daha kolay kılmak istediğini açıkladı.
Nova Darbesi (Q)
- Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
Çekim Alanı (C)
- Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
Yıldızlar/Astral Yolcu (X)
- Yıldızlar artık satın alma evresinde yerleştirildiğinde etkinleşmeden duracak.
- Bariyerler kalktıktan 1,4 saniye sonra yıldızlar etkinleşecek, kullanılabilir hale gelecek.
- Astra, saldıranlar tarafındayken Astral Yolcu halindeyse artık Spike’ın konumunu görebilecek.
- Bu animasyon şeklinde olmadığı için Spike’ın durumuyla ilgili ek bilgi vermeyecek.
- Geri almanın bekleme süresi artırıldı: 8 >>> 15
- İmza yeteneğine verilen yük sayısı azaldı: 2 >>> 1
- Yıldızların bedeli azaldı: 200 >>> 150
Breach
Riot Games, KAY/O’nun oyuna eklenmesiyle birlikte Öncü ajanlarda bazı değişiklikler yapmak istemiş.
Göz Kamaştıran (Q)
- Toplam yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
- Bedeli arttı: 200 >>> 250
- Atış hızı azaldı: 2500 >>> 2000
Fay Hattı (E)
- Tam yüklenme süresi azaldı: 1,5 >>> 1 saniye
- Genişliği arttı: 600 >>> 750
- Yeteneğin hazırlanma süresi azaldı: 1,3 >>> 1
- Sarsılmanın etki süresi arttı: 3 >>> 3,5
- Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1 >>> 0,7
- Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Artçı Sarsıntı (C)
- Artık üç kere patlıyor ve her patlama sabit şekilde 60 hasar veriyor. Patlamaların arasında 0,6 saniye zaman bulunuyor.
- Patlama çapı arttı: 260 >>> 300
- Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1,1 >>> 0,9 saniye
- Bedeli arttı: 100 >>> 200
Zelzele (X)
- Tüm patlamaların genişliği 2300 oldu. Eskiden sadece son patlamanın genişliği 2300’dü.
Brimstone
Yakıcı (Q)
- Bedeli arttı: 200 >>> 250
Cypher
Nöron Hırsızı (X)
- Gereken ulti puanı azaldı: 7 >>> 6
Jett
Hafifle (Q)
- Bedeli arttı: 100 >>> 150
Rüzgâr Gibi (E)
- Artık Cypher’ın Bubi Tuzaklarını kırmıyor.
Duman Bulutu (C)
- Fiyatı arttı: 100 >>> 200
Keskin Fırtına (X)
- Gereken ulti puanı arttı: 6 >>> 7
Killjoy
Alarm botu (Q)
- Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 7 >>> 20
Taret (E)
- Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 10 >>> 20
Omen
Paranoya (Q)
- Bedeli azaldı: 400 >>> 300
Karanlık Örtü (E)
- Verilen imza yeteneği yükü azaldı: 2 >>> 1
- Omen artık ikinci dumanını 100 kredi karşılığında satın almak zorunda.
- Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Gizli Adım (C)
- Bedeli arttı: 100 >>> 150
Phoenix
Falso (Q)
- Bedeli arttı: 200 >>> 250
Raze
Model Güncellemesi
- Model üzerinde ince düzenlemeler yapıldı.
Bombot (C)
- Bedeli arttı: 200 >>> 400
Nefes Kesen (X)
- Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8
Reyna
Kem Göz (C)
- Bedeli arttı 200 >>> 250
Sage
Yavaşlatan Küre (Q)
- Bedeli arttı 100 >>> 200
Bariyer Küresi (C)
- Bedeli arttı 300 >>> 400
Diriliş (X)
- Gereken ulti puanı arttı 7 >>> 8
Skye
Av Peşinde (Q)
- Görüş çapı arttı: 1750 >>> 2250
- Maksimum sarsılma süresi arttı: 3 >>> 4
- Bedeli arttı: 200 >>> 250
Kılavuz Işık (E)
- Yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
- Artık yükler 40 saniyelik bekleme süresi dolunca yenilenecek.
- Skye’ın artık kör etmek için yeteneği tekrar kuşanması gerekmeyecek.
- Kılavuz Işık’ın kuşu artık serbest uçuştayken daha dar köşelerden geçebilecek ve yönlendirmeye karşı daha iyi tepki verecek.
- Kullanıldığında ses zayıflatma oranı azaldı: 3250 >>> 1250
- Yük bedeli arttı: 100 >>> 250
Sova
Şok Oku (Q)
- Bedeli arttı 100 >>> 150
Keşif Oku (E)
- Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Baykuş Dron (C)
- Bedeli Arttı 300 >>> 400
Avcı’nın Hiddeti (X)
- Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8
Viper
Asit Havuzu (C)
- Etki süresi azaldı: 8 >>> 6.5
- Viper’ın Asit Havuzu’nun dış hattı daha hızlı oluşarak etki süresi boyunca havuzun içinde duran düşmanlar için öldürücü olacağını garantileyecek.
- Bedeli arttı 100 >>> 200
- Özellikle rakipleri yavaşlatma ve Spike’ın imha edilmesini engelleme alanlarında Viper’ın popülerliğinin ve gücünün muazzam miktarda arttığını fark ettik. Bu düzenlemelerle Viper’ın önüne geçilemeyen gücünü biraz dizginlemek istiyoruz.
Yoru
Kör Nokta (Q)
- Bedeli arttı 200 >>> 250
Çatkapı (E)
- Bekleme süresi arttı 35 >>> 40
Silah Güncellemeleri
Riot Games, silahların isabet oranını genel olarak azalttı. Artık hareket halindeyken o kadar rahat bir şekilde isabetli vuruşlar yapamayacağız.
Bütün Silahlar
- Mermilerin sebep olduğu vurulma etkisi değişti: %75 yavaşlık >>> %72,5 yavaşlık
- “Vurulma etkisi”, mermi isabet ettiğinde hissettiğiniz yavaşlama etkisidir.
- Silahların ölü alanları değişti: %30 >>> %27,5
- “Ölü alan”, VALORANT’ta oyuncunun isabetliliğini kaybettiği hareket hızını ifade eder.
Bütün Tüfekler
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 1,3 >>> 2,0
- Koşma için bu değer hâlâ 5.
Bütün Ağır Silahlar
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,5 >>> 2,4
- Koşma için bu değer hâlâ 6.
Bütün Hafif Makineliler
- Koşma isabetsizliği değiştirildi: 2,0 >>> 2,5
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,3 >>> 1,0
Classic
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,25 >>> 0,84
- Koşma isabetsizliği değiştirildi: 1,5 >>> 2,1
Frenzy
- Fiyatı azaltıldı: 500 >>> 450
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,25 >>> 0,8
- Koşma isabetsizliği değiştirildi: 1,0 >>> 2,0
Ghost
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,25 >>> 0,92
- Koşma isabetsizliği değiştirildi: 1,85 >>> 2,3
Sheriff
- Yürüme isabetsizliği değiştirildi: 0,25 >>> 1,2
- Koşma isabetsizliği değiştirildi: 2,0 >>> 3,0
Judge
- Fiyatı artırıldı: 1600 >>> 1850
- 10 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 13 >>> saçma başına 10
- 15 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 10 >>> saçma başına 7
- Judge’ın mahvedici, çok can alan ve yakın menzilde kullanılan bir seçenek olmasını istiyoruz. Şimdiye kadar bizim düşündüğümüzden çok daha iyi performans gösterdiğine inanıyoruz. Ayrıca uzun menzilde beklenenden çok daha iyi olduğu için gücünü biraz azaltıyoruz.
Bulldog
- Yakınlaştırarak nişan alınmadığı durumdaki (tam otomatik mod) atış hızı artırıldı: saniye başına 9,15 mermi >>> saniye başına 9,5 mermi
- Bedeli azaldı: 2100 >>> 2050
- Bulldog’un yakın/orta menzilde yakınlaştırarak nişan alınmadığı durumlarda biraz fazla güçlü olduğunu düşünüyoruz. Bu düzenlemeyle birlikte atış hızını arttırıp satın alma bedelini azaltarak satın alınabilecek çok daha ilgi çekici bir silah haline gelmesini amaçladık.
Shorty
- Bedeli azaltıldı: 200 >>> 150
Stinger
- Bedeli azaltıldı: 1100 >>> 950
Bucky
- Bedeli azaltıldı 900 >>> 850
Marshal
- Bedeli azaltıldı 1000 >>> 950
Ares
- Bedeli azaltıldı 1600 >>> 1550
Operator
- Bedeli azaltıldı 5000 >>> 4700
Rekabet Güncellemeleri
Riot Games, tam olarak açıklamadığı bazı değişiklikler yaptı. Ekip, bu değişiklikler sayesinde VALORANT rank sistemi için daha isabetli bir alt yapı oluşturmak istiyor. Riot, bunu yaparken bireysel performanslara daha çok dikkat etmek istediğini belirtti.
Performans Güncellemeleri
Riot, yaptığı optimizasyonlar sayesinde düşük-orta segment bilgisayar kullanan oyuncuların %6’ya varan performans artışına ulaşabileceğini belirtti.
- Çoklu iş parçacığı sağlama (multithreading) düzenlemeleri sayesinde yüzeylerden geçme hesaplamaları geliştirildi.
- Dağıtılmış görevler için farklı çekirdeklerin iş parçacığı kullanımı performansı iyileştirildi.
- Kamera hesaplamaları iyileştirildi.
- Tüm haritalardaki ortam sesleri iyileştirildi.
- Tüm yetenek animasyonlarında genel iyileştirmeler yapıldı.
Ölüm Bildirimleri
Artık sağ üstte çıkan ölüm bildirimleri daha kapsamlı olacak. Bildirimlerde asist yapan kişinin kullandığı ajan da gözükecek, yeni çerçeveler bulunacak. Phoenix’in ultisinin ölmesi, Sage’in oyuncu diriltmesi gibi durumlar da özellikle belirtilecek. Görsellere VALORANT’ın resmî sitesindeki yama notları gönderisinden ulaşabilirsiniz.
Bunların dışında birçok hata düzeltildi, sosyal anlamda iyileştirmeler yapıldı. Önemli değişiklikleri toparladık, resmî gönderiden bütün detaylara göz atabilirsiniz.