Popüler oyun VALORANT için geliştirici günlüklerinde bu sefer paylaşılan video taktiksel bir FPS oyunu tasarlamak ile alakalı oldu.
Kapalı betasının büyük bir popülariteyle oynanmaya devam ettiği oyundan geliştirici blogları gelmeye devam ediyor. Oyunun yaratıcıları, arka planda aldıkları kararları ve oyunun mekaniklerini birçok açıdan değerlendiriyorlar. Geçen hafta gelen video oyunun internet altyapısıyla alakalıydı, bu hafta ise oyun içi dengeler ve oynanış hakkında konuşuldu. Taktiksel bir FPS tasarlamak konusunda muhabbet döndürülen videoyu aşağıdan izleyebilir, içeriğini de yazımızdan okuyabilirsiniz.
VALORANT Geliştirici Günlükleri: Taktiksel bir nişancı oyunu tasarlamak
Oyunun yaratıcılarından Baş Tasarımcı Trevor Romleski ve Kıdemli Oyun Tasarımcısı Salvatore Garozzo, sundukları videoda oyunun dengelerini nasıl kurduklarından ve sonraki adımlarından bahsetti.
Trevor Romleski, oyuna daha metodik ve taktiksel bir anlayışla yaklaştıklarını, bu sebeple farklı ve belki de daha hızlı bir oyundan gelenlerin bunu garipseyebileceğini belirtti. Romleski, bu durumun VALORANT’ı istedikleri kıvama getirmelerinde kendilerine yardımcı olduğunu söyledi.
Salvatore Garozzo ise oyunun hızlı da oynanabileceğinden, yeteri kadar iyi nişan alınması durumunda inanılmaz anların da oluşabileceğinden bahsetti. Garozzo, pozisyon alma, nişan alma, yetenek kullanımı gibi faktörlerin tamamen doğru bir şekilde uygulandıktan sonra 1v4 gibi olayların da gerçekleşebilmesini istediklerini söyledi.
Oyunun yapımcıları, silah kullanımıyla yetenek kullanımının dengelenmesinden de bahsetti. Oyunun bir FPS oyunu olmasını unutturmadan ajanların yeteneklerine de dikkat çekmek isteyen geliştiriciler, bu iki nokta arasındaki ince çizgiyi doğru bir yere çekmenin öneminden dem vurdu.
Geliştiriciler, karakterlerin dengelenmesi konusunda açıklamalar da yaptı. League of Legends’ta bu konu hakkında çalıştığını belirten Romleski, ajanlara güncelleme getirmeden önce biraz beklemek istediklerini, her gördüklerini oyuna aktarmak istemediklerini söyledi. Bunun sebebi de oyunun geliştiricilerinin oyunculardan problemi kendilerinin çözmesini beklemesi. Henüz yeni çıkmış bir oyun olduğu için doğal olarak bilinmeyen birçok taktik içeren VALORANT’ın bütün mekanikleri, taktikleri kullanılırsa oyuncuların problemleri çözülebilir. Geliştiricilerin konuya yaklaşımı da bu şekilde, önce problemin çözülmesini beklemek. Eğer sorun çözülmezse oyuna gelen bir güncellemeyle geliştiricilerin inisiyatif alacağı da belirtildi.
Romleski, daha önce verdiği bir röportajda da bu konudan bahsetmişti. Buraya tıklayarak Trevor Romleski’nin konuyla ilgili kişisel görüşlerini de okuyabilirsiniz.
Oyuna gelmesi muhtemel olan güncelleme konusunda yorum yapan Garozzo, oyunu değiştirirken oyuncuların kas hafızası kurmaya başladığı mekanikleri fazla değiştirmemek gerektiğini söyledi. Silah sekme kontrolü, uçan maddelerin süzülmesi gibi faktörlerin değiştirilmesi gerekirse bu konuda oyuncuların edinmeye başladığı alışkanlıkları bozmamak için çok hassas olmaları gerektiğini belirtti.