Anasayfa > Oyun Haberleri > VALORANT Tasarımcısı, Raze Ajanının Gücü Hakkında Konuştu!

VALORANT Tasarımcısı, Raze Ajanının Gücü Hakkında Konuştu!

VALORANT tasarımcılarından Trevor Romleski, Raze karakterine gelmesi mümkün olan zayıflatma ve ajanlar arası denge arasında konuştu.

VALORANT’ın en çok tartışılan karakterlerinden biri olan Raze için oyunun çıkışından beri zayıflatma isteniyor. Diğer ajanların aksine yetenekleriyle hasar vermesiyle dikkat çeken karakter, en güçlü VALORANT ajanlarından birisi olmuştu. Oyuncular da bu duruma kayıtsız kalmayıp bir haftadır oynanan kapalı beta sürecinde tepkilerini dile getirmişti. Oyuna gelecek olan ilk büyük güncellemede Raze adlı ajana bir zayıflatma gelme ihtimali yüksek.

Trevor Romleski, Polygon’a verdiği röportajda Raze’e gelecek olan zayıflatmanın yanında karakterlerin yeteneklerinin dengelenmesiyle alakalı açıklamalarda bulundu. Bir karakterin gücünün fazlalığı yeteneğinin verdiği hasardan geliyorsa bunu düzeltmenin fazlasıyla kolay olduğunu belirten isim, Raze’deki problemin de tam olarak bu olduğunu düşünüyor.

“Raze, çok etkili ve güçlü bir şekilde oynandığında direkt birkaç kişiyi öldürmüş oluyor. Bu tarz gibi bir karakterin dengelenmesinde sorun varsa bu yüzden gayet anlaşılır oluyor.”

Bu yüksek hasar ne kadar sinir bozucu olsa da ajanı dengelemeyi bir o kadar kolay kılıyor. Sadece hasarı kısmak ajanın dengelenmesi için yeterli olabiliyor.

“Raze için bazı değişiklikler yapmaya gelirsek… Çok güçlü olduğunda böylesi bir karakter için neleri değiştirmemiz gerektiğinin gayet açık olduğunu görüyoruz.”

Yani asıl sorunu verdiği hasarın yüksekliği olan bir karakterin dengelenmesi gayet kolay oluyor. Cypher gibi teknik bir karakter için durum göz önüne alındığında ise hasar ana odak olmadığı için daha ince değişiklikler yapılması gerektiğini görüyoruz.

VALORANT Kapalı Beta İle İlgili Her Şey!

Raze Ultisinin Sorunu Ne?

Romleski, Raze’e gelmesi mümkün olan değişikliğin sadece hasar ile alakalı olmadığını da belirtti. Romleski, ulti yeteneklerinde yeteneğin gücüyle yetenekten kaçınmanın kolaylığı arasındaki ilişkiden bahsetti.

“Brimstone’un veya Sova’nın ultisine bakınca ikisinin de ölümcül olabileceğini görüyoruz. Fakat onlardan anında kaçınabilmek, hareketlerinizi planlayabilmek için yeterli bilgiyi ve ipuçlarını alıyorsunuz.” 

Oyunun tasarımcısı, diğer karakterlerin aksine Raze’de bu durumun neden sorun çıkarabileceğini de belirtti.

“Raze gibi biri için, bu yeteneklerin daha hızlı olduğunu gözlemliyoruz. Çok hızlı hareket etmezseniz de bu yeteneklerin çok daha ölümcül olabiliyor. Yani şu an değerlendirmemiz gereken şeyler şunlar: “Bu yeteneklere karşı ne zaman hareket edilebilir?”,”Yeteneğe karşı oynayabilmeleri için yeterli görüntülü ve sesli ipuçlarını oyunculara veriyor muyuz?”

Brimstone ve Sova karakterinde ultinin geldiği bangır bangır belli oluyorken Raze’in ultisi güçlü olmasına rağmen kendini belli etmeden geliyor. Bu açıdan bakılırsa Raze’e gelmesi muhtemel olan düzenleme sadece hasar içerikli olmayabilir.

Kesin bilgi için oyuna gelecek olan ilk büyük güncellemeyi bekleyeceğiz.

Hakkında Efe Eren Genç

Oyunlarla büyümüş bir dilbilimci, yazar ve çevirir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir