Anasayfa > Oyun Haberleri > VALORANT 1.09 Yama Notları Yayımlandı!

VALORANT 1.09 Yama Notları Yayımlandı!

Riot Games’in popüler taktiksel nişancı oyunu için VALORANT 1.09 yama notları yayımlandı, güncellemede Operator’a büyük bir zayıflatma geldi.

VALORANT’ın yeni güncellemesinin detayları sonunda belli oldu. Riot Games’in taktiksel FPS oyununun yeni güncellemesinde oyunun sevilen keskin nişancı tüfeği Operator büyük bir zayıflatmayla karşı karşıyayken Viper’a bir güçlendirme daha geldi. Popüler düellocular Reyna ve Jett de doğrudan ve dolaylı olarak zayıflatmanın tadına baktı.

VALORANT 1.09 Yama Notları

Yazımızda önemli değişiklikleri sizlere aktardık. Buraya tıklayarak yama notlarının tamamını ve geliştiricilerin yorumlarını okuyabilirsiniz.

Ajan Güncellemeleri

Omen

omen

  • Paranoya: Atış efekti isabet alanını özellikle görüş alanına doğru ilerlerken daha doğru belirtecek şekilde güncellendi.

Bu sayede kontrol uzmanının Paranoya yeteneğindeki görsel hata düzeltilmiş oldu.

Jett

jett

Riot Games, karakterin ulti yeteneğinin yakın mesafe için tasarlandığını fakat uzak mesafeden de çok etkili olduğunu görünce olaya müdahale etti. Bu değişiklikler Jett’in ultisinin yakın mesafedeki etkisini etkilemeyecek fakat uzun menzildeki gücünü azaltacak.

  • Keskin Fırtına (Seri Atış)
  • Seri Atış üst üste kullanılmadan önce geçmesi gereken süre artırıldı: 0,33 saniye >>> 0,45 saniye
  • Seri Atış olarak atılan hançerlerin hasarı 12 metreden sonra doğru orantılı olarak azalacak (en fazla 35 hasara kadar düşüyor).
  • Seri Atış’ın kafadan vuruş çarpanı azaltıldı: 3x >>> 2x

Viper

viper

Aldığı güçlendirmelerle birlikte en güçlü haline gelmiş olan Viper’ın bulunduğu konum hâlâ Riot’un istediği gibi değil. Oyunun geliştirici ekibi, bu sebeple zehirli kontrol uzmanına biraz daha güçlendirme veriyor.

Yakıt

  • Viper artık turlara 50 değil, 100 yakıtla başlıyor

Asit Havuzu

  • Asit Havuzu‘nun uyguladığı savunmasız etkisi artık Viper’ın asidinden çıkılmasının ardından 2 saniye daha devam ediyor.

Viper’ın İni

  • Yetenek kullanılırken hareket hızı iki katına çıkarıldı.
  • Viper artık yetenek kullanımının ardından silahını hızlıca kuşanıyor. Bu süre, silahlara göre değişiklik gösterse de silah kuşanma süresi aşağı yukarı 0,4 saniye azalmış olacak.

Reyna

reyna-valorant-png

Reyna’nın ultisinin atış hızı takviyesinin makineli tüfekleri inanılmaz bir şekilde güçlendirdiğini söyleyen Riot Games, yeteneğin atış hızı ilavesini %15’e düşürdü.

İmparatoriçe

  • Atış hızı ilavesi azaltıldı: %25 >>> %15

Brimstone

brimstone-valorant-png

Reyna’nın atış hızını azaltan ekip, Brimstone’un ise tam tersi yönde bir etkiye ihtiyacı olduğu görüşünde.

  • Kuvvet İşareti‘nin atış hızı ilavesi arttı: %10 >>> %15

Silah Güncellemeleri

operator nerf

Operator öldü!

Operator

  • Fiyat 4500’den 5000’e çıkarıldı
  • Dürbündeyken hareket hızı %76’dan %72’ye düşürüldü
  • Dürbün ölü bölgesi hareket hızının %30’undan %15’ine düşürüldü (Silah daha yavaş bir şekilde isabetli, daha hızlı bir şekilde isabetsiz olacak)
  • Atış hızı 0.75’ten 0.6’ya düşürüldü
  • Ele alma süresi 0.3 saniyeden 0.5 saniyeye çıkarıldı
  • Bacak isabetinde hasar 127’den 120’ye düşürüldü
  • Zıpladıktan sonra yere inince beklenen isabet süresi artırıldı

Operator’a Büyük Darbe!

Tüm Silahlar

Riot Games: Zıplayıp yere inen oyuncuların, olması gerektiğinden çok daha çabuk şekilde isabetli atışlar yaptığını fark ettik. Bu sorun genel olarak Operator’ı etkiliyor olsa da tüm silahların aynı durumda olduğunu gördük. Zıplayarak bakmak çeşitli hareketler gerçekleştirme konusunda çeşitlilik sunuyor fakat karşısında oynaması çok zor bir hale geldi. Bu değişiklikler hareket çeşitliliğini aynı kılarken zıplayarak bakan oyuncunun tam isabetlilikle ateş edebilme yeteneğini biraz geciktiriyor.

  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik durumu değişti: kademeli >>> ikili
  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalma süresi artırıldı: 0,2 >>> 0,225
  • Zıplayıp yere inmeden sonraki isabetlilik azalma değeri artırıldı: 5 >>> 7 (yere indikten sonra 0,225 sn. boyunca daha az isabetli)

Rekabet Güncellemeleri

  • Bu yamada, bir saatten çok süren sıralarla karşılaşma ihtimaliniz büyük oranda azalmış olacak.

Giderilen Hatalar

  • Sova’nın Baykuş Dron’u kullanılırken isabet alanının doğru olmama hatası giderildi.
  • Ultiyi iptal ettikten sonra Omen’ın gözlerinin parlamasının kalkmamasına neden olan hata giderildi.
  • Özel Oyun tercihlerinin lobiden çıktıktan sonra sıfırlanmasına neden olan hata giderildi.

Hakkında Efe Eren Genç

Boğaziçi Dilbilim öğrencisi, orada burada yazıp çeviriyor, kendince bir şeyler deniyor.

Bir Yorum

  1. Sage çok güçsüz, etkisi çok az biraz gücünü çoğaltmaları gerektiğini düşünüyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir