Ev / İncelemeler / Ronin: Two Souls İnceleme Dosyası

Ronin: Two Souls İnceleme Dosyası

Ronin: Two Souls

Henüz erken erişim aşamasında olan ve ilk bölümü yayınlanan yapım özellikle final kısmı ile hikaye konusunda merak uyandırmayı başarıyor. İddiadan uzak ancak göze hoş gelen grafikler seçilen renk paleti ile birleşince ortaya görsel anlamda iyi bir iş çıkıyor. Teknik anlamda oyunun çuvalladığı yerler olsa da genel olarak tutarlı bir oynanış, başarılı Türkçe seslendirmeler ve atmosfer durumu toparlıyor. Küçük ancak etkileyici Toshi adası merak ve keşfetme hissini kamçılıyor.

8

Oyuncuları Japonya’nın mistik ve büyüleyici atmosferine davet eden dikkat çekici yerli yapım Ronin: Two Souls inceleme dosyamız ile mercek altında.

  • Çıkış Tarihi: 19 Şubat 2021 (Erken Erişim)
  • Geliştirici: M11 Studios
  • Platformlar: PC

Ronin: Two Souls İnceleme

Yerli bir geliştirici ekip olan M11 Studios tarafından geliştirilmiş olan Ronin: Two Souls RPG ögeleri ile bezenmiş bir açık dünya aksiyon-macera oyunu olarak karşımıza çıkıyor. 2 kişilik ufak bir ekibin geliştirmiş olduğu oyun bizleri Japonya topraklarında bulunan kurgusal bir ada olan Toshi‘de yaşayan Kenji adlı karakterin hikayesine dahil ediyor. Ana karakterimiz Kenji Toshi‘de büyümüş ve buranın halkı tarafından sevilen, samuray olmak için çaba gösteren bir genç. Ustasının ölümünün ardından kendi yolunu bulmaya karar veren Kenji‘nin hikayesi bu noktaya kadar kulağa çok alışılmış geliyor olabilir. Ancak oyunun ilerleyen kısımlarında karşımıza çıkan bir takım şeyler bu gidişatı değiştirecek gibi görünüyor. Görünüyor diyorum çünkü Ronin: Two Souls henüz erken erişim aşamasında olan bir yapım. Bu konuya daha sonra daha geniş bir biçimde değinmek üzere oynanış kısmına geçmek istiyorum.

Oynanış

Ronin: Two Souls oyuncuya hem FPS hem de TPS kamera açılarını sunan bir yapım. Bu noktada geliştiricilerin hakkını teslim etmek gerekli. Oyun her iki kamera açısı ile oynandığında da hiçbir şekilde olumsuz olarak göze batmıyor. Demek istediğim şeyi anlamışsınızdır. Hani bazı oyunlar insana TPS kamera açısı ile geliştirildikten sonra FPS sonradan eklenmiş hissi verir ya, işte bu his Ronin: Two Souls içerisinde hiç kendini göstermedi. Bir samuray adayını canlandırdığımız bir oyunda elbette ki kılıç dövüşleri de olmazsa olmaz. Katanamıza davrandığımız noktalarda oyun farklı bir dövüş stilini benimsemiş vaziyette. Profilden bir görünümde geçen dövüş sahneleri açıkçası iyi bir tercih olmuş. Geliştirici ekip bu noktalarda sınırlarını zorlayarak ortaya altından kalkamayacakları bir iş çıkartmaktansa böyle bir tercih ile hem farklı bir anlatım tarzı yakalamış, hem de dövüşler konusunda başarılı bir iş ortaya koymuş. Kılıç dövüşlerinde alabileceğimiz 3 farklı pozisyon bulunuyor. Bu pozisyonları dövüş içerisinde rakibinizin duruşuna göre ayarlamanız ve bu şekilde saldırı ya da savunma yapmanız bekleniyor. Bu hamleleri gerçekleştirirken ise enerji durumunuza da dikkat etmeniz gerekiyor ki katananız sizi hiç beklemediğiniz bir anda yarı yolda bırakmasın. Bu düellolar dışında oyunun açık dünyasında kılıcınıza davranmanız ise olası değil.

Ronin: Two Souls inceleme

Tüm bunlar haricinde enerji dövüşler dışında açık dünyadaki hareketlerimizi de etkiliyor. Enerjimizi tükettiğimiz taktirde Kenji yavaşlıyor. Enerjimizi geri kazanmak için ise bir süre beklememiz gerekiyor, aksi taktirde etrafta bulduğumuz yiyeceklere bel bağlıyoruz. Bunun yanı sıra bazı eşyalar da karakterimizin toplam enerji miktarı üzerinde etkilere sahip. Giydiğimiz zırhlar karakterimize kimi zaman can, zırh ve enerji olarak geri dönerken kimi zaman bunlar üzerinde negatif etkiler yapıyorlar. Kısacası bu mekanikler arasında nasıl bir denge kuracağınız, neyi daha önde tutacağınız sizin tercihiniz. Oyundaki zırh ve çeşitli diğer eşya sayısı pek fazla olmasa da ilk henüz erken erişim aşamasında olan ve ilk bölümü yayınlanmış bir oyun için yeterli seviyede. Bu da envanter yönetimi konusunda da dikkatli davranmanız gerektiği anlamına geliyor. Zira bir hayli ufak olan envanteriniz görev eşyalarını da işin içine dahil edince çabucak dolabiliyor.

Görev eşyalarından bahsetmişken elbette ki görevlere de değinmeden geçmemek olmaz. Ufak bir adada yaşadığından bahsettiğimiz Kenji bu adadaki insanların yardımına koşmak konusunda da bir hayli cömert. Gerçi bu noktada oyun RPG ögelerinin hakkını vererek kararı tamamen size bırakıyor. Sizden yardım isteyen gözü yaşlı bir kadın karşısında ne yapacaksınız? Arkanızı dönüp gidecek misiniz yoksa derdine derman olmak için tüm adayı arşınlamaya hazır mısınız? Aynı seçimler düşmanlarınız ile aranızda olan diyaloglarınızda da kendini gösteriyor. Bir düşmanı alt etmek için katananıza güvenebilir, diplomasi yeteneklerinizi konuşturarak işi tatlıya bağlayabilir ya da kesenin ağzını açarak durumu kurtarabilirsiniz. Oyunda kazandığınız paranın en azından ilk bölüm için başka bir şekilde kullanıldığına da rastlamadığım için bu seçeneği tercih etmek pek de bir şey kaybettirmiyor. Oyunda ayrıca gerçekleştireceğiniz her bir eylemin de farklı sonuçları olacağını hatırlatmakta fayda var. Oyun içerisinde ipuçlarını takip ederek çözebileceğiniz ufak bulmacalar ve bazı ufak easter egg’ler de oynanışa keyif katan unsurlardan.

Bir Mekteb-i Erkân-ı Harbiye öğrencisi fesi ve katanası ile poz verirken.

Düşmanlar karşısında izleyebileceğiniz farklı yöntemler olduğundan bahsettik. Ancak bu yaklaşımlar siz düşmanınız ile iletişime geçmeye karar verdiğiniz taktirde sizin emrinizde. Bu noktayı biraz daha açmak gerekirse oyundaki düşmanlar dahil diğer NPC’ler pek de hareketli değil. Geneli bulundukları noktada durarak sizin onlarla temasa geçmenizi bekliyor. Bu da dilerseniz bir düşman grubuna hiç bulaşmadan yanlarından geçip gidebileceğiniz anlamına geliyor. Ancak bu noktada da oyunun hikayesi ve yan görevleri sizi her taşın altına bakmaya, herkesle iletişim kurmaya iten unsur oluyor. Toshi adasında keşfedilecek unsurlar grafikler ile bir araya gelince oyuncunun keşif duygusu da tetikleniyor.

Grafikler

Unreal Engine 4 oyun motorunun gücünden yararlanan Ronin: Two Souls grafikleri ile de dikkat çeken bir yapım. Gerçekçilik gibi bir iddiası olmayan yapım daha basit diyebileceğimiz ancak kesinlikle göze harika görünen grafiklere sahip. Bu grafikler tercih edilen büyüleyici renk paleti ile de birleşince ortaya çıkan sonuç oyuncuya uzun uzun izlemek isteyeceği manzaralar sunuyor. Japonya’nın mistik havasını yansıtmak konusunda çok başarılı bir iş ortaya koymuş olan grafiklerin yanı sıra oyundaki gece gündüz döngüsü esnasında yaşanan ışık değişimi de aynı mekanın farklı zaman dilimleri içerisinde ne denli farklı görünebileceğini gözler önüne seriyor. Tüm bunların yanı sıra Toshi adasının farklı bölgeleri, yapıları ve doğası da atmosfere güç katan unsurlar. Ancak aynı şeyi NPC’ler için söylemek maalesef biraz güç. Yukarıda da bahsettiğim üzere zaten hareketsiz olan ve bu halleri ile cansız mankenlerden farksız olan NPC’ler bol bol da tekrara düşüyorlar. Modellemeler konusunda pek de geniş bir yelpazeye sahip olamayan oyunda aynı karakter modellemesini birkaç farklı karakter olarak görüyorsunuz. Bu da taktir edersiniz ki bir miktar can sıkıcı olabiliyor. Zaman zaman içerisinden geçilebilen kaplamalar ve havada duran karakterler gibi birkaç ufak hata da yapımda göze çarpıyor. Tüm bunların yanı sıra bir kez de oyunu oynanmaz hale getiren bir hata ile karşılaştığımı eklemeden geçmek istemiyorum. Oyunu yeniden başlatmamın ardından bu sorun çözüldü ve hiçbir ilerleme kaybı yaşamadan kaldığım yerden devam edebildim.

Ronin: Two Souls İnceleme
Havada süzülen ikizinin başında nöbet tutan bir asker.

Grafiklerden bahsetmişken oyunun fotoğraf moduna da değinmeden geçmek istemiyorum. Geliştirici ekip yarattıkları atmosfere olan güvenlerinin adeta bir göstergesi olarak oyuna bir fotoğraf modu da eklemiş vaziyette. Bu fotoğraf modu ile Toshi adasının güzelliğinin tadını bambaşka bir şekilde daha çıkartmak mümkün oluyor. Şahsen oyunu oynarken hem bu incelemeye biraz materyal çıkartmak, hem de eşsiz manzaraları kaçırmamak için bu modda bol bol vakit geçirdim. Fotoğraf modunda farklı duruşlar, teknik ayarlamalar ve efektler dışında zaman ayarı da yapabiliyor olmamız oyuncuya oyunun ışıklandırmayı ne derece ustalıkla kullandığını da bir kez daha gösteriyor.

Ronin: Two Souls inceleme
Toshi günün her saatinde farklı bir güzelliğe bürünüyor.

Sonuç

Ronin: Two Souls seslendirmeleri ve müzikleri dışında yalnızca 2 kişi tarafından geliştirilen bir yapım. Henüz erken erişim aşamasında olduğunu da göz önünde bulunduracak olursak oyuncuya bu aşamada sundukları hem merak duygusunu tetikliyor hem de ortaya konulacak başarılı işin ufak bir kısmını görmemizi sağlıyor. Uygun fiyatı ile de dikkat çeken yapım ayrıca başarılı Türkçe seslendirmeleri ve oyuncuyu atmosferin içine çeken müzikleri ile de iyi bir iş ortaya koymuş vaziyette. RPG ögelerini oyuna yedirmek konusunda da başarılı bir iş çıkartmış olan Ronin: Two Souls tüm bu özellikleri ile adından daha uzun süre söz ettirmeyi başaracak gibi görünüyor diyerek inceleme dosyamızı kapatıyoruz.

Hakkında Beril Özge Danacı

5 yaşında Tomb Raider oynayan annemi gördüğümde bir aydınlanma yaşadım. Annem hala o güne lanet ediyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir